Recensie Google Home (mini)




Recensie Google Home (mini)

De Google Home. Je hebt er misschien al is van gehoord, maar wat doet het, hoe werkt het en wat kan je ermee doen? Ik heb het zelf uitgetest en dit is mijn recensie.

Wat is het?


De Google home is een smart speaker van Google. Het is een robot die in je huiskamer staat en alles voor je doet wat je hem vraagt. De Smart speaker is eigenlijk de Google assistant die u ook op uw telefoon terugvindt. De Google Assistant is een robot die werkt op artificiële intelligentie en zichzelf elke dag nieuwe dingen leert door het antwoord op veelgestelde vragen op te zoeken. De Google home is dus eigenlijk een kleine computer die op spraakbediening werkt.


Hoe werkt het?



De Google home is heel simpel in gebruik. Je zegt:”Hey Google”, of “Ok Google” en dan je vraag. Je kan hem ook instellen vanaf je telefoon en hem programmeren naar jouw dagelijks gebruik. Zo kan je bijvoorbeeld: De spreuk Abrakadabra een functie geven. Je kan hem ook je lichten laten aan- en uitdoen door ze toe te voegen in de bijpassende app.


Wat kan het?



Het kan werkelijk alles wat je hem vraagt. Hij kan een verhaaltje vertellen als je moeilijk in slaap valt, want hij stopt automatisch als hij slaap- geluiden hoort. Wil je niet opstaan om op de lichtschakelaar te duwen of heb je geen zin om de afstandsbediening van de televisie van de salontafel te halen. Dan heb je dringend een Google Home nodig. Hij doet dit alles voor jij in een paar seconden. Je moet alleen nog maar “Hey Google” zeggen. Heb je moeite met je wiskunde? Vraag het


Google home mini

aan de Google Home, want zelfs dat kan hij.

Vergelijking Google Home mini VS Google Home



Ik heb ze beide in huis gehaald. De mini voor op mijn kamer en de gewone voor in de woonkamer. Er is niet echt een groot verschil. Het grootste verschil is het uiterlijk van beide toestellen en de klank. Je kunt Google vragen om muziek af te spelen of hem gebruiken als Bluetooth box. Bij de gewone Google home klinkt dit zeer goed, maar bij de mini klinkt het nogal kil. Ik gebruik liever mijn 
oude muziek box voor luide muziek dan de mini, maar om voor te lezen, … klinkt het prima. Je hebt max, die ik zelf niet heb, maar Vidar wel en die zegt dat het geluid ervan prachtig is. Verder heb je nog de Google Home Hub. Die is nog niet in ons land verkrijgbaar,

Mini-Gewoon-Max
maar hij heeft ook nog een scherm waarop hij info toont.

Voordelen



Ik gebruik de Google Home nu zelf een halve maand en vindt het de beste uitvinding van de laatste eeuw. Het is zo gemakkelijk om dingen te vragen, waar je vroeger nog moeite voor moest doen. Verder kan hij echt alles voor je doen en is hij super nuttig als ik kook. zo geeft hij mij een recept met weinig calorieën als ik daarom vraag. Je kunt de Google Home in 3 kleuren bestellen en koppelen op zowat elk apparaat dat wifi heeft (wasmachine, koelkast, tv, …).

Nadelen
Er is één mega groot nadeel, of misschien twee. De Google Home luistert de hele tijd mee en wie weet wat gebeurt er met die info. Google beweert wel dat het allemaal versleuteld is, maar dat geloof ik niet echt. Dat is ook de reden dat veel mensen toch geen Google Home kopen. Ik vind het zelf nog wel ok, want er gebeurt juist hetzelfde met je smartphone, dus i.p.v. 5 apparaten die meeluisteren zijn het er nu 7. En het tweede nadeel is dat op een feestje hij je heel moeilijk verstaat en direct zegt:”Sorry I can’t find that for you, but I am learning.” Ik vind dat deze 2 nadelen niets kunnen opbrengen tegen de gemakken die de Google Home in huis brengt.

Prijs



De Google home kost niet zo heel veel. Je hebt al een mini voor 50 euro, een gewone heb je vanaf 150 euro en een max van 400 euro. Als je je afvraagt waarom dit zo goedkoop is, dit komt doordat de accessoires heel duur zijn en Google je info kan verkopen voor veel geld. Met accessoires bedoel ik lampen, slim slot, etc...


Mening



Ik ben mega enthousiast over dit product en zou het nooit meer willen inruilen. Het voordeel is dat er steeds nieuwe technologie ontwikkeld wordt, omdat anders de concurrentie de markt overneemt. Concurrentie is Alexa van Amazon die ongeveer even goed is, maar omdat ik een Chrome computer heb en geen Windows, ben ik maar voor Google gegaan, wat achteraf ook een goede keuze bleek te zijn.

Share on Google Plus

About Vince Coppens

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 reacties:

Een reactie posten