Dingen die je moet weten voor je een blog begint!

Dingen die je moet weten voor je een blog begint!


Dit zijn een paar dingen die je best weet voor je aan een blog begint en ik kan het weten. Ik heb zelf vroeger een blog gemaakt en weet waar je op moet letten. Als je de geschiedenis van mijn blog en tips voor een blog wilt weten lees hier dan zeker verder!


Ik was 12 jaar toen ik ineens een gek idee kreeg. Wat als ik nu eens een blog ging schrijven. Dat rare idiote idee voerde ik uit. Ik wou eens iets nieuw proberen en ik schrijf graag, dus dacht ik ik maak een blog. Zo gezegd zo gedaan. Ik creëerde een blog in Google Blogspot en ging er alles opzetten wat ik interessant vond. Dat was toen voornamelijk nieuwe technologie, gadgets. Ik zat dan ook juist in STEM waardoor die interesse nog eens werd aangewakkerd. Later kwam daar nog wetenschap en programmeren bij. Vooral in het begin schreef ik er erg veel op. Alles wat ik deed zette ik online en schreef ik een artikel over. Het enigste probleem was dat ik toen heel erg veel ideeën had, maar helemaal niet snel kon typen en typen ook niet leuk vond waardoor ik er al snel mee stopte. Nadien toen ik sneller kon typen had ik niet meer veel inspiratie en schreef ik ook minder graag, waardoor mijn blog een beetje verwaarloosd bleef. In die tijd had ik ook nog geen enkele lezer, buiten mijn bomma die af en toe per ongeluk op mijn website uitkwam, omdat ze niet wist hoe ze met haar iPad moest werken.
Views sinds het begin in 2016

Vorig jaar in het begin van het jaar deed ik nog eens een poging om mijn blog weer deftig te maken, door er een verslag op te schrijven van mijn ASGARD avontuur. Als u niet weet wat dit is moet u mijn blog maar eens lezen. Ik schreef toen wekelijks een stukje bij aan mijn blog. Ik heb toen ook aan mijn vrienden verteld dat ik een blog had, daardoor kreeg ik even meer lezers, maar dat stopte al snel en ik verloor ook terug mijn moed. Vanaf dan schreef ik om de paar maanden nog eens een klein nieuw stukje, maar daar heb ik nooit iets van gepubliceerd, omdat ik er zelf niet tevreden mee was. Nu ik een paar maanden geleden nog is keek zag ik dat ik elke maand wel een paar lezers had en niet alleen uit België. Ik heb dan besloten mijn portfolio taken erop te zetten om de lezers iets nieuw te gunnen en momenteel ben ik bezig met het schrijven van artikels. Ik ben ook van plan om een extra label ‘Boeken’ te maken en daar alle over alle boeken die ik lees of heb gelezen een recensie te schrijven.

Dat een blog schrijven heel erg veel werk en tijd kost beseffen de meeste mensen niet. Ze denken dan ook dat het maar een artikeltje schrijven is over iets dat je leuk vind en het online plaatsen. Dat is echter niet het geval. In de lay-out van de blog en de artikels kruipt enorm veel tijd. Je bent gewoon al een paar weken bezig met templates uit te zoeken, HTMLs aan te passen voor een blog als je wil dat die er goed uitziet.



Vanuit welk land mensen zoek naar mijn blog en via welke browser


Ook dit verhaal zelf heb eens op mijn blog gezet om aan iedereen te laten weten dat die aan iets groot begint waar heel veel tijd in kruipt. Een blog schrijven is heel erg leuk en je leert er veel van, maar als je er geen tijd insteekt verlies je je adverteerders en je lezers.
Hoeveel artikels gelezen worden

Share on Google Plus

About Vince Coppens

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 reacties:

Een reactie posten