ACER chromebook

ACER chromebook

Ik kreeg onlangs een laptop, maar niet zomaar een laptop. Het was een chromebook van ACER. Wat er zo speciaal is aan een chromebook ontdek je als je verder leest!

Ik kreeg dus onlangs een chromebook van ACER, maar wat is daar nu juist zo speciaal aan? Wel een chromebook is ontworpen door Google, het browser (internet) dat waarschijnlijk ook wel op je computer staat. Deze computer draait dus vanzelfsprekend op het internet. Dit betekent dat alles wat je doet in de cloud of ook wel "de wolk" opgeslagen wordt op in Google Drive. Hierdoor heb je heel weinig geheugen op je computer nodig en daardoor gaat je computer weer vele malen sneller. Doordat je weinig hardware nodig hebt ben je ook minder vatbaar voor virussen en vallen de kosten voor virusscanners weg. Dit betekent ook dat je computer dus snel opstart en dat ook nog na een jaar. Maar er is ook één ding omdat Chrome OS (zo heet het besturingssysteem) niet van Microsoft is staan er ook geen Windows en Windows-programma's op de chromebook. Dit is eigenlijk geen probleem want Google heeft zijn eigen Google Documenten, Google Presentaties en Google Spreadsheets. Dit alles is  gratis je hebt er enkel een Google-account voor nodig. Word en Google Documenten configureren en werken ook samen. 

ACER chromebook R11


Voordelen

Voordelen zijn dus ongetwijfeld het snelle opstarten en virus vrij. Maar je geheugen kan ook nooit opraken, want je kunt bij Google altijd bijkopen. Je kunt met de laatste versie ook alle apps uit de Playstore downloaden. Mijn chromebook is ook nog eens lekker compact en klein en ik heb touchscreen wat wel handig is, zeker al je je chromebook dan ook nog eens kunt dubbelvouwen wat bij mij het geval is, hierdoor krijgt je eigenlijk een iets grotere Ipad.

Nadelen

Zoals aan elk product zijn ook hier weer nadelen aan verbonden, al vallen ze nog wel mee. Je hebt een klein toetsenbord wat logisch is met een 11 inch scherm, dit betekent wil dat je geen nummerpad hebt. De caps-lock is ook vervangen door een toets die het hoofdmenu van Google opent en een delete knop heb je ook niet. Sommige mensen zullen het misschien als een nadeel ervaren dat je geen Office-pakket hebt maar ik mis dit absoluut niet meer.

Kopen?

Ik vind dit zeker een aanrader! Prijs/kwaliteit verhoudend staat dit computer zeer hoog genoteerd, aangezien ik hem gekocht heb voor de prijs van € 350 (wat zeer weinig is voor een laptop) en datgene wat ik ervoor heb gekregen veel meer waard is. Ik kocht de mijne zoals altijd bij Coolblue. Ondertussen is de prijs voor de 64 gigabyte (deze heb ik) wel gestegen naar € 379 maar ook dit is deze computer zeker waard. Hier vind je de ACER chromebook.


Share on Google Plus

About Vince Coppens

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 reacties:

Een reactie posten